Komplementer, mint kiegészítő? Van esetleg valamilyen különleges működési jellemzője ezeknek a csapatoknak?
L. V.: Egy-egy feedback keretében egymást hívhatják segítségül a csapattagok, vagyis egymástól kérhetnek támogatást. A módszer hasznosságát mutatja, hogy jellemzően azok a legerősebb teamek, ahol a csapattagok a különböző gyengeségeik mentén kiegészítik, támogathatják egymást. A közös munka itt azonban sohasem azzal kezdődik, hogy kinek mi az erőssége. Épp ellenkezőleg: fel kell vállalni, ha valami nem megy, és segítséget kell kérni. A kérdés, hogy tudunk-e olyan bizalmat és tanulási kultúrát építeni, ahol bárki felállhat támogatásért. Ez a folyamat a felelősségvállalásról is szól, hiszen beleállok abba, hogy van, ami hiányosság a részemről, és fejlődni akarok.
Vezető pozícióban lévő munkavállalóknál ez különösen nagy és nehéz váltásnak tűnik.
N. K.: Különösen úgy, hogy mi, akik most vezetői pozíciót töltünk be, merőben más gondolkodásmóddal és módszertannal értünk el sikereket, mint amire a jövőben szükség lesz. Nagy kihívás és felelősség támogatni a vezetőket abban, hogy egy „én miben vagyok erős” világból átalakulhassunk egy „miben kérek segítséget”, és „én miben egészíthetlek ki” gondolkodásba.
Wie können sie dabei unterstützt werden?
K. N.: Mit dem Ausleben des Vorbilds, mit Glaubwürdigkeit und natürlich mit den entsprechenden Instrumentarien.
Miként lehet őket támogatni ebben?
N. K.: Csakis példamutatással, hitelességgel és természetesen a megfelelő eszköztárral.
Mit tesz még az Audi Hungaria azért, hogy biztosan és hosszú távon a legvonzóbb munkaadóként tartsák számon?
N. K.: Attraktivitásunkhoz nagymértékben hozzájárul felelősségvállalásunk a környezetünk iránt és a fenntartható világról való gondolkodásunk, ami az elmúlt 28 évünket jellemezte. Ezen felelősségvállalás messze túlmutat a motor- és járműgyártás területein.
A fenntarthatóságról alkotott világképünket a következő példák testesítik meg:
Vállalatunk fennállása óta központi szerepet kap a kompetenciafejlesztés: alkotó szerepet vállalunk az oktatási tartalmak, módszerek, rendszerek fejlesztésében és alakításában, tudatosan pilotprojekteket vállalva a kormányzattal, oktatási intézményekkel karöltve. Miért? Mert hiszünk abban, hogy a tudás rendszerének fejlesztése vállalatunkat, városunkat, Magyarországot támogatja és a körforgásba befektetett energia több szinten és dimenzióban megtérül.
Említem a 2021-es év számomra is meghatározó emberi, vezetői élményét, mely arról szólt, hogy vállalatunk mily módon szervezi meg az oltási programot. Egy pillanatig sem merült fel a kérdés, hogy kinek. Munkatársainknak, családtagjaiknak, partnereinknek – az egyértelmű válasz. Hálás vagyok minden kollégámnak és együttműködő partnereinknek és természetesen a kormányzatnak is, hogy a lehetőségeink adta kereteket maximálisan a jó cél érdekében használtuk.
Meggyőződésem, hogy számos aspektusa van a munkaadói attraktivitásnak. Ez megnyilvánul a jövedelmezéstől a fejlődési lehetőségen keresztül a rugalmas munkavégzésben, a hosszú távú gondoskodásban, egészen a vállalati kultúráig.
Az attraktivitás mindannyiunk számára mást jelent, tapasztalatom szerint a lényeg az, hogy mindannyian élethelyzetünktől és céljainktól függően a vállalatunk világában megtaláljuk a megfelelő építőelemet.
Az Audi Hungaria szervezetinagyságából automatikusan adódik egy sokszínűség, ami az attraktivitás területén is sokszínű választási lehetőséget kínál.